Ateina žiema. Jūsų automobilis su dyzeliniu varikliu. Ką daryti?
Pagrindinės problemos, atsirandančios automobilių su dyzeliniais
varikliais savininkams žiemos metu tai šalto variklio užvedimas ir
parafino išsiskyrimas dyzeliniuose degaluose (taip vadinamas kuro
užšalimas).
Kad šaltas variklis užtikrintai užsivestų, jį turi gerai sukti
starteris, o oras degimo kameroje turi būti įšilęs iki reikiamos
temperatūros.
Kad variklis gerai suktusi, reikia naudoti tepimo alyvą su atitinkančiu
sezoną klampumu. Kuo mažesnio klampumo alyvą (šaltam stovyje) Jūs
naudojate, tuo didesni bus starterio apsisukimai ir tuo lengviau užsives
variklis. Nustatyti sąlyginį alyvos klampumą galima iš jos ženklinimo.
Klampumas šaltame stovyje tai pirmas skaičius alyvos ženklinime.
Pavyzdžiui, naudojant alyvą 5W-40, variklį galima užvesti be papildomo
alyvos pašildymo iki 30°C
-35°C temperatūros, o naudojant 15W-40 iki
-10°C
-15°C temperatūros.
Antra greito variklio prasukimo sąlyga tvarkingas starteris.
Trečia sąlyga, kad starteris gerai prasuktų variklį tai
akumuliatoriaus, skirto dyzeliniams varikliams naudojimas. Dyzelinių
variklių akumuliatoriai, sukantis starteriui, išskiria didesnę srovę.
Dyzeliams naudojami akumuliatoriai turi norminę starterinę srovę ne
mažesnę kaip 500A pagal SAE sistemą, arba 360A pagal IEC sistemą. Šie
duomenys turi būti nurodyti akumuliatoriaus etiketėje.
Tam, kad oras variklyje įšiltų iki dyzelinių degalų savaiminio
užsiliepsnojimo temperatūros iš pradžių reikia pašildyti orą
prieškamerose pakaitinimo žvakių pagalba. Jeigu Jūsų automobilio
variklyje žvakės yra neveikiančios, tai užvesti variklį praktiškai
nepavyks. Žvakes patikrinti galima ir pačiam. Tam reikia muimti srovę
tiekiantį laidą (arba ištįsinę jungtį) nuo žvakių ir su kontroline
lempute, prijungta prie akumuliatoriaus klemos +, iš eilės prisiliesti
prie kiekvienos žvakės kontakto. Jei žvakė dirbanti, tai lemputė
užsidegs. Nedirbančias žvakes būtina pakeisti. Jei visos žvakės
tvarkingos, tuomet patikrinkite, ar pašildymo metu į žvakes paduodama
reikiama įtampa. Įtampa turi būti pagal techninius reikalavimus duotam
varikliui.
|
Kita kuro savaiminio užsiliepsnojimo sąlyga esamas spaudimas
cilindruose. Kitais žodžiais, ar yra kompresija cilindruose. Mažiausia
leistina kompresija dyzeliniams varikliams, priklausomai nuo jų
konstrukcijos, yra 24 28 atm. Jeigu Jūsų automobilio variklis labai
susidėvėjęs ir komresija labai maža, tai esant žemai temperatūrai
starteriu užvesti jį bus labai sunku. Tuomet vienintelė reali išeitis
tai užvesti variklį velkant (buksyruojant) automobilį. Tačiau, reikia
turėti omeny, kad užvedinėti variklį velkant reikia 15-20 km/h greičiu
ir įjungus 3 arba 4 pavarą. Sankabą velkant reikia atleisdinėti labai
švelniai, nes kitaip gali atsitikti, kad peršoks arba nutrūks variklio
paskirstymo veleno pavaros diržas. Būkite labai atsargūs užvedant
vilkimo būdu!
Na ir savaime aišku, kad variklis ir starteris turi būti nesugedę, o
akumuliatorius gerai įkrautas. Tada Jums lieka pasukti užvedimo raktelį,
pakaitinti pašildymo žvakes ir užvesti variklį.
Dabar truputį apie parafino išsiskyrimą degaluose (taip vadinamą degalų
užšalimą). Pats parafino išsiskyrimas degaluose nėra pavojingas
varikliui ir degalų sistemai. Bėda yra tai, kad susidarantys parafinai
nusėda švaraus valymo degalų filtre ir užklijuoja filtruojančio
popieriaus skylutes, ko pasekoje degalai neprabėga pro filtrą ir
variklis pradeda dirbti su pertrūkiais ir gęsti. Ką tuomet daryti?
Pirmiausia reikia patikrinti degalų būklę. Jeigu degalai neskaidrūs ir
sutirštėję, su parafino grandinėmis, tai tuomet reikia nupilti juos iš
bako, pakeisti degalus ir degalų filtrą. Jeigu degalų skaidrumas
sumažėjo neskaidriai, tai gali pakakti degalų filtro pakeitimo. Labai
rekomenduojame žiemos metu naudoti papildomus degalų priedus,
trukdančius susidaryti parafinui. Skirtingų firmų šie priedai vadinami
įvairiai, pavyzdžiui, Anti-Gel, Stopo-Gel
Turėkite omeny, kad į jau
sutirštėjusius degalus pilti priedus yra beprasmiška, jie nepadės. Pilti
juos reikia į nesušalusį kurą, geriausia kuro užpylimo metu. Turėkite
omeny, kad parafinų susidarymas vasariniuose dyzeliniuose degaluose gali
prasidėti, kai temperatūra yra žemesnė negu 0°C, o žieminiuose
degaluose, kai temperatūra žemesnė nei -15°C.
Jeigu pas Jus vis dėlto iškilo problemų su dyzelinio variklio
eksploatavimu, tai atvykite pas mus ir mūsų specialistai mielai Jums
padės. Taip pat Jūs galite gauti konsultaciją arba užsirašyti pas mus
automobilio remontui telefonu +370 5 2152522.
(bus tęsinys) |
|