007
006
005
004
003
002
001
|
Ateina žiema. Jūsų automobilis su dyzeliniu
varikliu. Ką daryti?
Pagrindinės problemos, atsirandančios automobilių su
dyzeliniais varikliais savininkams žiemos metu tai šalto variklio
užvedimas ir parafino išsiskyrimas dyzeliniuose degaluose (taip vadinamas
kuro užšalimas).
Kad šaltas variklis užtikrintai užsivestų, jį turi gerai sukti starteris, o
oras degimo kameroje turi būti įšilęs iki reikiamos temperatūros.
Kad variklis gerai suktusi, reikia naudoti tepimo alyvą su
atitinkančiu sezoną klampumu. Kuo mažesnio klampumo alyvą (šaltam stovyje)
Jūs naudojate, tuo didesni bus starterio apsisukimai ir tuo lengviau
užsives variklis. Nustatyti sąlyginį alyvos klampumą galima iš jos
ženklinimo. Klampumas šaltame stovyje tai pirmas skaičius alyvos
ženklinime. Pavyzdžiui, naudojant alyvą 5W-40, variklį galima užvesti be
papildomo alyvos pašildymo iki 30°C
-35°C temperatūros, o naudojant 15W-40
iki -10°C
-15°C temperatūros.
Antra greito variklio prasukimo sąlyga tvarkingas starteris.
Trečia sąlyga, kad starteris gerai prasuktų variklį tai
akumuliatoriaus, skirto dyzeliniams varikliams naudojimas. Dyzelinių
variklių akumuliatoriai, sukantis starteriui, išskiria didesnę srovę.
Dyzeliams naudojami akumuliatoriai turi norminę starterinę srovę ne mažesnę
kaip 500A pagal SAE sistemą, arba 360A pagal IEC sistemą. Šie duomenys turi
būti nurodyti akumuliatoriaus etiketėje.
Tam, kad oras variklyje įšiltų iki dyzelinių degalų savaiminio
užsiliepsnojimo temperatūros iš pradžių reikia pašildyti orą
prieškamerose pakaitinimo žvakių pagalba. Jeigu Jūsų automobilio variklyje
žvakės yra neveikiančios, tai užvesti variklį praktiškai nepavyks. Žvakes
patikrinti galima ir pačiam. Tam reikia muimti srovę tiekiantį laidą (arba ištįsinę
jungtį) nuo žvakių ir su kontroline lempute, prijungta prie akumuliatoriaus
klemos +, iš eilės prisiliesti prie kiekvienos žvakės kontakto. Jei žvakė
dirbanti, tai lemputė užsidegs. Nedirbančias žvakes būtina pakeisti. Jei
visos žvakės tvarkingos, tuomet patikrinkite, ar pašildymo metu į žvakes
paduodama reikiama įtampa. Įtampa turi būti pagal techninius reikalavimus
duotam varikliui.
Kita kuro savaiminio užsiliepsnojimo sąlyga esamas spaudimas cilindruose.
Kitais žodžiais, ar yra kompresija cilindruose. Mažiausia leistina
kompresija dyzeliniams varikliams, priklausomai nuo jų konstrukcijos, yra
24 28 atm. Jeigu Jūsų automobilio variklis labai susidėvėjęs ir komresija
labai maža, tai esant žemai temperatūrai starteriu užvesti jį bus labai sunku.
Tuomet vienintelė reali išeitis tai užvesti variklį velkant
(buksyruojant) automobilį. Tačiau, reikia turėti omeny, kad užvedinėti
variklį velkant reikia 15-20 km/h greičiu ir įjungus 3 arba 4 pavarą.
Sankabą velkant reikia atleisdinėti labai švelniai, nes kitaip gali
atsitikti, kad peršoks arba nutrūks variklio paskirstymo veleno pavaros
diržas. Būkite labai atsargūs užvedant vilkimo būdu!
Na ir savaime aišku, kad variklis ir starteris turi būti nesugedę, o
akumuliatorius gerai įkrautas. Tada Jums lieka pasukti užvedimo raktelį,
pakaitinti pašildymo žvakes ir užvesti variklį.
Dabar truputį apie parafino išsiskyrimą degaluose (taip
vadinamą degalų užšalimą). Pats parafino išsiskyrimas degaluose nėra
pavojingas varikliui ir degalų sistemai. Bėda yra tai, kad susidarantys
parafinai nusėda švaraus valymo degalų filtre ir užklijuoja filtruojančio
popieriaus skylutes, ko pasekoje degalai neprabėga pro filtrą ir variklis
pradeda dirbti su pertrūkiais ir gęsti. Ką tuomet daryti? Pirmiausia reikia
patikrinti degalų būklę. Jeigu degalai neskaidrūs ir sutirštėję, su
parafino grandinėmis, tai tuomet reikia nupilti juos iš bako, pakeisti
degalus ir degalų filtrą. Jeigu degalų skaidrumas sumažėjo neskaidriai, tai
gali pakakti degalų filtro pakeitimo. Labai rekomenduojame žiemos metu
naudoti papildomus degalų priedus, trukdančius susidaryti parafinui.
Skirtingų firmų šie priedai vadinami įvairiai, pavyzdžiui, Anti-Gel,
Stopo-Gel
Turėkite omeny, kad į jau sutirštėjusius degalus pilti priedus
yra beprasmiška, jie nepadės. Pilti juos reikia į nesušalusį kurą,
geriausia kuro užpylimo metu. Turėkite omeny, kad parafinų susidarymas
vasariniuose dyzeliniuose degaluose gali prasidėti, kai temperatūra yra
žemesnė negu 0°C, o žieminiuose degaluose, kai temperatūra žemesnė nei
-15°C.
Jeigu pas Jus vis dėlto iškilo problemų su dyzelinio variklio
eksploatavimu, tai atvykite pas mus ir mūsų specialistai mielai Jums padės.
Taip pat Jūs galite gauti konsultaciją arba užsirašyti pas mus automobilio
remontui telefonu +370 5 2152522.
(bus tęsinys)
|
|