Kodėl dyzelis?
Su kokiu varikliu pirkti automobilį?
Šis klausimas kyla visiems norintiems pirkti automobilį. Pabandysime
išsiaiškinti, kuriam iš variklių suteikti pirmenybę: dyzeliniam ar
benzininiam, su turboįpūtimu ar be jo.
Pradžioje apžvelgsime šių variklių privalumus ir
trūkumus. Pirmas dyzelinio variklio privalumas tas, kad pakankamai
mažos, pigesnių negu benzinas, dyzelinių degalų sąnaudos. Kitas
dyzelinio variklio privalumas, tai pakankamai didelis variklio sukimo
momentas prie mažų apsisukimų, t.y. variklis jau nuo laisvų apsukų
išvysto gerą trauką. Šis privalumas ypač pastebimas žiemą ir bloguose
keliuose. Taip pat reikėtų paminėti, žymiai ilgesnį dyzelinio variklio
resursą, kas susiję su geresnėmis dyzelinių degalų tepimo savybėmis,
lyginant su benzinu ar dujomis.
Vienu iš dyzelinio variklio trūkumų galima būtų paminėti padidintą
variklio garsą, bei vibraciją laisvų apsukų srityje. Tačiau
šiuolaikiniuose varikliuose, panaudojant naujas technologijas, šie
faktoriai yra žymiai sumažinti. Dar vienu iš trūkumų reikėtų paminėti
brangesnį dyzelinio variklio aptarnavimą. Tai susiję su brangesniais
filtrais, bei dažnesniu variklio alyvos keitimu. Taip pat kaip trūkumą
galima paminėti ir tai, kad galia, tenkanti vienam darbinio tūrio litrui
dyzelyje yra mažesnė, nei varikliuose su kibirkštiniu mišinio uždegimu.
Atsižvelgiant į visus šiuos specifinius skirtumus tarp dyzelinio ir
benzininio variklio, mes Jums patartume renkantis automobilį remtis
sekančiais pamąstymais:
- jei Jums reikalingas darbinis automobilis, kurio metinė rida bus
didesnė nei 15000 18000 km per metus (esant dabartinėms degalų
kainoms), tai reikėtų orientuotis į dyzelinį variklį;
- o jei metinė rida nusimato nedidelė, tada Jums geriausia pirkti
automobilį su benzininiu varikliu, kadangi degalų ekonomija neatpirks
padidintų aptarnavimo išlaidų.
Dar keletą žodžių reikėtų pasakyti apie variklio turboįpūtimą. Tai kas
bus pasakyta žemiau, vienodai tinka tiek benzininiams, tiek dyzeliniams
varikliams. Sumontuotas ant variklio turboįpūtimas vienareikšmiai
padidina variklio galingumą, nežymiai padidindamas degalų sąnaudas.
Tačiau forsuoto variklio su turboįpūtimu eksploatacija reikalauja
brangesnių filtrų ir variklio alyvų panaudojimo. Be to, forsuotas
variklis labai jautrus nepakankamam alyvos lygiui bei alyvos kokybei.
|